Review: Droog Trainen Protocol Vrouwen. Jouw weg naar een mooi lichaam?

Gemiddelde leestijd: 18 minuten

Een mooi lichaam, je lekker in je vel voelen en bewondering krijgen van de andere (of dezelfde) sekse. Daarnaast valt je kleding mooier om je lichaam. Ook voel je je trots op jezelf en je lijf. Een heerlijk gevoel!

Het droog trainen protocol claimt jou te kunnen helpen aan een mooier lichaam waar je trots op kunt zijn.

Zal dit product jouw lichaam inderdaad mooier maken? Gaat dit jou werkelijk helpen af te vallen, zonder jojo effect? Is dit product jouw geld waard? Wij onderzochten het voor jou.

Inhoudsopgave

De belofte van het Droog Trainen Protocol voor vrouwen

Binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​strakker​ en mooier gevormd lichaam met meer definitie (​zonder jojo effect)

De belofte klinkt mooi en iets wat vele vrouwen zouden willen. Een mooi gevormd lichaam waar je je goed in voelt. Maar is dit ook mogelijk met dit product?

Het product

Ik koop het product met een korting voor 67 euro. Ik krijg via de mail een inlog code en wachtwoord en kan meteen de producten downloaden en gebruiken.

Het voelt goed om een compleet pakket te kopen. Het wordt daarnaast overzichtelijk aangeboden.

E-boek Voeding

Dit boek helpt je inzicht te krijgen in de achtergrond van voeding bij krachttrainen. Je leert dit zelf uit te voeren. Het doel hiervan is dat je het vol kan houden. Dit is van groot belang voor het slagen van het programma. De motivatie moet uit jezelf komen.

Henry en Rinus begeleiden je door het programma onderdeel ‘Voeding’. Het is een programma wat 12 weken duurt. Een periode die best lang is, maar tegelijk ook te overzien. Na 12 weken is het meer een lifestyle en gewoonte geworden, waardoor je het gemakkelijker kunt voortzetten.

Het doel van het programma is om

  1. het vetpercentage te verlagen,
  2. meer spierdefinitie te krijgen en
  3. trots te zijn op je lichaam!

Jouw 6 nieuwe prioriteiten

Henry en Rinus beschrijven een 6-tal belangrijke punten die oplopen in prioriteit. Waarbij de eerste je top-prioriteit moet worden, de tweede daarna enz. Heb je de eerste vier prioriteiten niet op orde, zullen nummer 5 en 6 geen effect hebben.

  1. Volharding – om het op de lange termijn vol te kunnen houden, moet je doen wat bij jou past.
  2. Energiebalans – calorie inname manipuleren om vetverlies te realiseren.
  3. Macronutriënten – vet, eiwit en koolhydraten in de juiste verhouding eten.
  4. Micronutriënten – kleine bouwstenen zoals vitamine, mineralen en spoorelementen op peil houden.
  5. Maaltijd timing en frequentie – de hoeveelheid maaltijden en timing volgens o.a. het anabolic window toepassen.
  6. Supplementen – als laatste en minst belangrijk voor optimaliseren van je voeding.

Het boek gaat dieper in op hoe je bovenstaande stappen precies in praktijk kan brengen. Het geeft heldere voorbeelden die je gemakkelijk kunt vertalen naar je eigen leven. Je leert hoe je macronutrienten berekend voor jouw lichaam, zodat je in de optimale energiebalans komt.

Zo kun je gemakkelijk berekenen hoeveel energie jouw lichaam nodig heeft. Vervolgens verminder je deze inname om af te gaan vallen. Een beetje honger lijden is dus wel nodig. Echter, dit doe je niet alle dagen. Er zijn dagen dat je een normale hoeveelheid eet (ook fijn ;-)) Dit is om te voorkomen dat je lichaam in de overlevingsstand gaat.

Heel duidelijk

Wat opvalt is dat er duidelijke omschrijvingen staat hoeveel je eet aan eiwitten, vetten en koolhydraten, maar er zijn geen recepten. Deze zul je aan de hand van het gewicht van de verschillende producten zelf moeten uitvinden. Ook moet je hierbij goed op de hoogte zijn hoeveel vetten, eiwitten en koolhydraten in de voedingsproducten zit. Er worden ook tips gegeven voor apps die kunt gebruiken.

Wat opvalt is dat er verwezen wordt naar onderzoek, maar er is geen bronvermelding. Wees je is hier bewust van. Iedereen kan wel melden dat onderzoek iets heeft uitgewezen om zijn argument kracht bij te zetten.

Al met al is dit een uitgebreid boek, wat je een handleiding biedt om je voeding aan te passen voor vetverlies. Het volgende onderdeel is het boek over de krachttraining.

E-boek Training

In dit tweede e-boek wordt gesproken over het trainingsdeel. Er zijn vele voordelen, zoals:

  • Strakker en slanker lichaam (NIET als een bodybuilder)
  • Krachttraining zorg voor mooie rondingen
  • Stimuleert je mentale welzijn
  • Verhoogt calorie verbranding
  • Verbeterd je nachtrust

Dit boek gaat verder in op je mindset tijdens het trainen en waar je op moet letten bij het trainen, zoals ‘full range of motion’ en spierspanning. Hoe bouw je je training op en het belang van je voortgang bijhouden.

Naast krachttraining is ook cardio opgenomen in het programma. Het boek gaat in op ‘High intensity interval training’, maar ook ‘Low intensity Steady state’ en het nut ervan in het Droog trainen protocol.

Met dit boek heb je de kennis in handen, met het trainingsschema kun je echt van start gaan.

Trainingsschema

In deze afbeelding zie je agenda waarin je het trainingsschema kan noteren.

Het trainingsschema ziet er overzichtelijk uit. Je hebt een aantal oefeningen per dag, verdeelt over 5 dagen. Er staat bij hoeveel keer deze moet worden uitgevoerd en de lengte van de rust. Het schema bouwt zich op over de weken. De totale tijd die je ermee kwijt bent is slecht en half uur per dag in het begin en daarna ongeveer 45 minuten per sessie.

Het geeft je ruimte om bij te houden hoeveel keer je alles hebt gedaan om zo je progressie bij te houden.

Wat opvalt is een uitleg bij de oefeningen ontbreekt. In het e-boek Training werd al benoemd dat je dit op Youtube kan opzoeken. Zij hebben hier zelf geen begeleidende filmpjes bij gemaakt. Ben je dus een beginner, zul je de inhoud van de oefeningen op Youtube moeten opzoeken.

Body Weight protocol

Dit onderdeel geeft je de mogelijkheid om thuis te trainen. Het heeft dezelfde opbouw van 12 weken. Hierbij valt op dat er voor elke oefening, in tegenstelling tot het trainingsschema voor de sportschool, een link is naar Youtube. Hiermee kun je snel en gemakkelijk zien wat de bedoeling is.

Wel raden Henry en Rinus aan om een aantal trainingsproducten aan te schaffen om je training meer variatie te geven. Ze geven je ook tips welke goed zijn om te gebruiken.

Macronutriënten calculator

Dit is een handig excel bestand waarin je je gegevens, zoals gewicht en activiteitenniveau invult. Je kunt daarna gemakkelijk aflezen hoeveel calorieën je nodig hebt en hoeveel je er tijdens de training zult gaan eten.

E-boek objectief progressie meter en de progressietabel

Dit boek neemt je mee in de wereld van meten. Een duidelijke onderbouwing waarom dit belangrijk is en wat je allemaal gaat meten. Van gewicht en stressniveau tot slaap. En wat doe je als afvallen even stagneert.

Daarnaast geeft het heldere duidelijke instructies wat je moet meten op je lichaam en hoe je meetfouten voorkomt. Ook moedigt het aan tot foto’s maken. Zoals deze hieronder.

Op deze afbeelding zie je Sabine die een strakker lichaam heeft door het droog trainen protocol.

De progressie tabel krijg je aangeleverd in een excel bestand, die je gemakkelijk zelf kunt invullen.

Facebook

Bij dit product is ook een besloten facebook groep. De groep heeft 2415 leden en ziet er actief uit. Er wordt veel gepost over volhouden, voeding en succesverhalen. Ook is er een mogelijkheid makkelijk in contact te komen met mensen die op hetzelfde gewicht en voedingsinname zitten.

Bij dit product is ook een besloten facebook groep. De groep heeft 2415 leden en ziet er actief uit. Er wordt veel gepost over volhouden, voeding en succesverhalen. Ook is er een mogelijkheid makkelijk in contact te komen met mensen die op hetzelfde gewicht en voedingsinname zitten. Dit kan je helpen als je worstelt met motivatie of als je met vragen zit.

Tot zo ver het product. Het geeft je dus een lifestyle voor voeding. Daarnaast een boek over krachttrainen met daarin informatie over hoe je dit kunt aanpakken en waar je op moet letten. Ook krijg je alle tools om je voeding te berekenen en je trainingsvoortgang bij te houden. Tot slot kun je met DTP genoten in contact komen via Facebook en de laatste updates van Rinus en Henry ontvangen.

Maar wat zijn de ervaringen van gebruikers van dit product? Hieronder lees je daar meer over.

Ervaringen

We hebben natuurlijk de ervaringen van deelnemers op de website gezien. Hieronder een greep, mocht je ze nog niet gezien hebben.

Op deze afbeelding zie je een positieve reactie van Ramona op facebook op het droog trainen protocol.
Op deze afbeelding zie je een positieve reactie van Nadia op facebook op het droog trainen protocol.
Op deze afbeelding zie je een positieve reactie van Dymphy op facebook op het droog trainen protocol.
Op deze afbeelding zie je een positieve reactie van Kim op facebook op het droog trainen protocol.

En de alles zeggende foto’s!

Op deze afbeelding zie je Els die slanker werd door het droog trainen protocol.
Op deze afbeelding zie je Natascha die een strakker lichaam heeft door het droog trainen protocol.

Zeer motiverend om te zien dat het werkt.

We zoeken verder op het web en komen droog trainen hier en daar tegen op een forum. Hierbij zijn vrouwen op eigen houtje aan het proberen droog te trainen, maar komen hier niet uit.

Op zoek naar negatieve ervaringen met dit product hebben we het internet afgestruind. Alle vindbare forums en websites onderzocht op enig slechte ervaring met dit product, maar we hebben niks kunnen vinden.

Product retourneren

Om het product optimaal te testen voor onze lezers hebben we het product geretourneerd. We kregen een uur later al een reactie!

‘Geen probleem. We storten het geld terug.’

Gr Rinus

Dit verliep heel soepel! Dit is lang niet bij alle producten zo vriendelijk en soepel. Heel prettig om te merken. Mocht je dus binnen twee weken je toch bedenken, kan je gemakkelijk te geld terug krijgen.

voor en nadelen

Hieronder alle voor en nadelen op een rij

  • Alles in 1 pakket – zowel voeding als training als tools.
  • Handig trainingsschema voor 12 weken
  • Duidelijk hoeveel je van welke macronutrient moet eten
  • 5 dagen per week slechts 30-45 minuten trainen
  • Minder calorieën eten dan je nodig hebt – potentieel honger vraagt wilskracht en doorzettingsvermogen
  • Al je eten bijhouden – vraagt veel tijd
  • Geen bronvermelding bij wetenschappelijke onderbouwing
  • Geen recepten – je zult zelf je eigen recepten moeten vinden

Het droog trainen protocol kopen of niet?

Terug naar de claim die dit product heeft; binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​strakker​ en mooier gevormd lichaam met meer definitie (​zonder jojo effect).

Kan dit product dit waar maken? De ervaringen van anderen en de populariteit van dit product laten zien dat het mogelijk is.

Als je je houdt aan de gegeven instructies, is dat strakkere lichaam binnen je handbereik. Wel moet je het uiteindelijk zelf doen. Je moet zelf minder calorieën eten dan je lichaam nodig heeft en de discipline opbrengen om 5 keer per week te trainen.

Met de aankoop van dit product krijg je alle informatie voor zowel voeding als training. Een gouden combinatie zo laten de ervaringen zien. Het is een programma dat zijn vruchten al heeft afgeworpen.

Daarnaast is het een totaal pakket. Je krijgt namelijk ook alle tools die nodig hebt om aan de slag te gaan. Het trainingsschema, de progressie tabel én de macronutriënten tabel. Wel moet je zelf op zoek naar recepten.

Met dit product heb je alles in handen om er helemaal voor te gaan. Je kunt 12 weken knallen en daarna beslissen hoe je verder wilt gaan. Tegen die tijd zit de gewoonte er in en is het gemakkelijk door te gaan. Zo behoud je je mooie lichaam en heb je langer plezier van je harde werk.

Zelf het Droog trainen Protocol proberen?

Ja! Ik begin vandaag met korting!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *