Review: Droog Trainen Protocol voor mannen. Ga jij deze uitdaging aan?

Gemiddelde leestijd: 19 minuten
In deze afbeelding zie je een gespierde man.

Een gespierd lichaam en je fit voelen. Steeds meer mannen willen dit. Het wordt steeds meer de norm. Je ziet het in films, op straat en bij je vrienden.

Het is natuurlijk heerlijk om er goed uit te zien en je fit te voelen. Maar zeg nou zelf, het is ook om er zo goed mogelijk uit te zien voor het vrouwelijke geslacht 😉.

Met voorbeelden als Lazar Angelov met zijn 6 miljoen volgers op Instagram, zien we dat droog trainen daarbij in populariteit toeneemt.

Het droog trainen protocol is een product voor mannen. Het belooft je een strakker, sterker en gespierder lichaam. Maar is het werkelijk zo goed als ze beweren? En worden er goede resultaten mee behaald? Wij onderzochten het voor jou.

Inhoudsopgave

De belofte van het Droog Trainen Protocol voor mannen.

Met aanschaf van dit product kun je het volgende verwachten:

Binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​een strakker, sterker en gespierder lichaam (​zonder jojo effect)

Dit klinkt mooi en iets wat veel mannen zouden willen. Maar is dit ook écht mogelijk met dit product?

Het product

Ik koop het product met een korting voor 67 euro. Ik krijg via de mail een inlog code en wachtwoord en kan meteen de producten downloaden en gebruiken.

Het voelt goed om een compleet pakket te kopen. Het wordt daarnaast overzichtelijk aangeboden.

E-boek Voeding

Dit boek helpt je inzicht te krijgen in de achtergrond van voeding bij krachttrainen. Je leert dit zelf uit te voeren. Het doel hiervan is dat je het vol kan houden. Dit is van groot belang voor het slagen van het programma. De motivatie moet uit jezelf komen.

Henry en Rinus begeleiden je door het programma onderdeel ‘Voeding’. Het is een programma wat 12 weken duurt. Een periode die best lang is, maar tegelijk ook te overzien. Na 12 weken is het meer een lifestyle en gewoonte geworden, waardoor je het gemakkelijker kunt voortzetten.

Het doel van het programma is om

  1. het vetpercentage te verlagen,
  2. meer spierdefinitie te krijgen en
  3. trots te zijn op je lichaam!

Jouw 6 nieuwe prioriteiten

Henry en Rinus beschrijven een 6-tal belangrijke punten die oplopen in prioriteit. Waarbij de eerste je top-prioriteit moet worden, de tweede daarna enz. Heb je de eerste vier prioriteiten niet op orde, zullen nummer 5 en 6 geen effect hebben.

In deze afbeelding zie je een man die aan het droog trainen is en hierdoor vet verliest.
  1. Volharding – om het op de lange termijn vol te kunnen houden, moet je doen wat bij jou past.
  2. Energiebalans – calorie inname manipuleren om vetverlies te realiseren.
  3. Macronutriënten – vet, eiwit en koolhydraten in de juiste verhouding eten.
  4. Micronutriënten – kleine bouwstenen zoals vitamine, mineralen en spoorelementen op peil houden.
  5. Maaltijd timing en frequentie – de hoeveelheid maaltijden en timing volgens o.a. het anabolic window toepassen.
  6. Supplementen – als laatste en minst belangrijk voor optimaliseren van je voeding.

Het boek gaat dieper in op hoe je bovenstaande stappen precies in praktijk kan brengen. Het geeft heldere voorbeelden die je gemakkelijk kunt vertalen naar je eigen leven. Je leert hoe je macronutrienten berekend voor jouw lichaam, zodat je in de optimale energiebalans komt.

Zo kun je gemakkelijk berekenen hoeveel energie jouw lichaam nodig heeft. Vervolgens verminder je deze inname om vet te verliezen. Een beetje honger lijden is dus wel nodig. Echter, dit doe je niet alle dagen. Er zijn dagen dat je een normale hoeveelheid eet (ook fijn ;-)) Dit is om te voorkomen dat je lichaam in de overlevingsstand gaat.

Duidelijk

Wat opvalt is dat er duidelijke omschrijvingen staat hoeveel je eet aan eiwitten, vetten en koolhydraten, maar er zijn geen recepten. Deze zul je aan de hand van het gewicht van de verschillende producten zelf moeten uitvinden. Ook moet je hierbij goed op de hoogte zijn hoeveel vetten, eiwitten en koolhydraten in de voedingsproducten zit. Er worden ook tips gegeven voor apps die kunt gebruiken.

Een ander punt van aandacht is dat er verwezen wordt naar onderzoek, maar er is geen bronvermelding. Wees je is hier bewust van. Iedereen kan wel melden dat onderzoek iets heeft uitgewezen om zijn argument kracht bij te zetten.

Al met al is dit een uitgebreid boek, wat je een handleiding biedt om je voeding aan te passen voor vetverlies. Het volgende onderdeel is het boek over de krachttraining.

E-boek Training

In dit tweede e-boek wordt gesproken over het trainingsdeel. Er zijn vele voordelen, zoals:

Op deze afbeelding zie je een verliefde man en vrouw op het strand.
😉
  • een strakker en gespierder lichaam (maar ook weer niet als een body builder)
  • meer energie en gevoel van fit zijn
  • meer calorie verbranding
  • betere nachtrust
  • verhoogt libido (😉)

Dit boek gaat verder in op je mindset tijdens het trainen en waar je op moet letten bij het trainen, zoals ‘full range of motion’ en spierspanning. Hoe bouw je je training op en het belang van je voortgang bijhouden.

Naast krachttraining is ook cardio opgenomen in het programma. Het boek gaat in op ‘High intensity interval training’, maar ook ‘Low intensity Steady state’ en het nut ervan in het Droog trainen protocol.

Met dit boek heb je de kennis in handen, met het trainingsschema kun je echt van start gaan.

Trainingsschema

Het trainingsschema ziet er overzichtelijk uit. Je hebt een aantal oefeningen per dag, verdeelt over 5 dagen. Er staat bij hoeveel keer deze moet worden uitgevoerd en de lengte van de rust. Het schema bouwt zich op over de weken. De totale tijd die je ermee kwijt bent is slecht en half uur per dag in het begin en daarna ongeveer 45 minuten.

Het geeft je ruimte om bij te houden hoeveel keer je alles hebt gedaan om zo je progressie bij te houden.

Bij elke oefening staat een link naar een Youtube video waar Rinus de oefening laat zien. Er is een duidelijk gesproken uitleg bij. Zie voorbeeld hieronder.

Body Weight protocol

Dit onderdeel geeft je de mogelijkheid om thuis te trainen. Het heeft dezelfde opbouw van 12 weken. Bij elke oefening is een link beschikbaar naar Youtube voor instructie. In tegenstelling tot het sportschool trainingsschema, zijn deze filmpjes niet door Henry en Rinus gemaakt. Hiermee kun je heel gemakkelijk zien wat precies de bedoeling is.

Henry en Rinus raden je aan om een aantal trainingsproducten aan te schaffen om je training meer variatie te geven.

Macronutriënten calculator

Dit is een handig excel bestand waarin je je gegevens, zoals gewicht en activiteitenniveau invult. Je kunt daarna gemakkelijk aflezen hoeveel calorieën je nodig hebt en hoeveel je er tijdens de training zult gaan eten.

E-boek objectief progressie meter en de progressietabel

Dit boek neemt je mee in de wereld van meten. Een duidelijke onderbouwing waarom dit belangrijk is en wat je allemaal gaat meten. Van gewicht en stressniveau tot slaap. En wat doe je als afvallen even stagneert.

Daarnaast geeft het heldere duidelijke instructies wat je moet meten op je lichaam en hoe je meetfouten voorkomt. Ook moedigt het aan tot foto’s maken. Zoals deze hieronder.

In deze afbeelding zie je Dimi die progressie laat zien op zijn lichaam met droog trainen.

Facebook

Bij dit product is ook een besloten facebook groep. De groep heeft 2415 leden en ziet er actief uit. Er wordt veel gepost over volhouden, voeding en succesverhalen. Ook is er een mogelijkheid makkelijk in contact te komen met mensen die op hetzelfde gewicht en voedingsinname zitten. Dit kan je helpen als je worstelt met motivatie of je met vragen zit.

Tot zo ver het product. Het geeft je dus een lifestyle voor voeding. Daarnaast een boek over krachttrainen met daarin informatie over hoe je dit kunt aanpakken en waar je op moet letten. Ook krijg je alle tools om je voeding te berekenen en je trainingsvoortgang bij te houden. Tot slot kun je met DTP genoten in contact komen via Facebook en de laatste updates van Rinus en Henry ontvangen.

Enthousiast geworden?

direct aan de slag met Droogtrainen

Maar wat zijn de ervaringen van gebruikers van dit product? Hieronder lees je daar meer over.

Ervaringen

We hebben natuurlijk de ervaringen van deelnemers op de website gezien. Hieronder een greep, mocht je ze nog niet gezien hebben.

In deze afbeelding lees je een ervaring van Chris met droog trainen.
In deze afbeelding lees je een ervaring van Jochen met droog trainen.
In deze afbeelding lees je een ervaring van Arjan met droog trainen.
In deze afbeelding lees je een ervaring van Frank met droog trainen.

En de alles zeggende foto’s!

In deze afbeelding zie je de effecten van droog trainen bij Jordy.
In deze afbeelding zie je de effecten van droog trainen bij Jordan.
In deze afbeelding zie je de effecten van droog trainen bij Diederik.
In deze afbeelding zie je de effecten van droog trainen bij Alexander.

Zeer motiverend om te zien dat het werkt.

Hier hoor je nog een testemonial van een deelnemer:

We zoeken verder op het web en komen het droog trainen protocol hier en daar tegen op een forum. Hierbij zijn mannen op eigen houtje aan het proberen droog te trainen, maar komen hier niet uit. Het droog trainen protocol wordt dan aangeraden.

Op zoek naar negatieve ervaringen met dit product hebben we het internet afgestruind. Alle vindbare forums en websites onderzocht op enig slechte ervaring met dit product, maar we hebben niks kunnen vinden.

Product retourneren

Om het product optimaal te testen voor onze lezers hebben we het product geretourneerd. We kregen een uur later al een reactie!

‘Geen probleem. We storten het geld terug.’

Gr Rinus

Dit verliep heel soepel! Dit is lang niet bij alle producten zo vriendelijk en soepel. Heel prettig om te merken. Mocht je dus binnen twee weken je toch bedenken, kan je gemakkelijk te geld terug krijgen.

voor en nadelen

Hieronder alle voor en nadelen op een rij

  • Alles in 1 pakket – zowel voeding als training als tools.
  • Handig trainingsschema voor 12 weken
  • Duidelijk hoeveel je van welke macronutrient moet eten
  • 5 dagen per week slechts 30-45 minuten trainen
  • Minder calorieën eten dan je nodig hebt – potentieel honger vraagt wilskracht en doorzettingsvermogen
  • Al je eten bijhouden – vraagt in het begin tijd
  • Geen bronvermelding bij wetenschappelijke onderbouwing
  • Geen recepten – je zult je eigen recepten moeten vinden

Het droog trainen protocol kopen of niet?

In deze afbeelding zie je het logo van de droog trainen academie als representatie van het product kopen of niet.

Terug naar de claim die dit product heeft; binnen 8 – 16 weken effectief je vetpercentage verlagen voor ​strakker​ en mooier gevormd lichaam met meer definitie (​zonder jojo effect).

Kan dit product dit waar maken? De ervaringen van anderen en de populariteit van dit product laten zien dat het mogelijk is.

Als je je houdt aan de gegeven instructies, is dat strakkere lichaam binnen je handbereik. Wel moet je het uiteindelijk zelf doen. Je moet zelf minder calorieën eten dan je lichaam nodig heeft en de discipline opbrengen om 5 keer per week te trainen. De facebook groep kan hierbij ondersteunen.

Met de aankoop van dit product krijg je alle informatie voor zowel voeding als training. Een gouden combinatie zo laten de ervaringen zien. Het is een programma dat zijn vruchten al heeft afgeworpen.

Daarnaast is het een totaal pakket. Je krijgt namelijk ook alle tools die nodig hebt om aan de slag te gaan. Het trainingsschema, de progressie tabel én de macronutriënten tabel.

Met dit product heb je alles in handen om er helemaal voor te gaan. Je kunt 12 weken knallen en daarna beslissen hoe je verder wilt gaan. Tegen die tijd zit de gewoonte er in en is het gemakkelijk het aan te houden en zo je mooie lichaam te behouden en langer plezier te hebben van je harde werk.

Zelf het Droog Trainen Protocol proberen?

Ja! Begin vandaag met extra korting

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *